Методична робота

Методична робота здійснювалась відповідно до Закону України «Про освіту», «Повну загальну середню освіту», Державних стандартів дошкільної, початкової, загальної середньої освіти.

Інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, апробації та впровадження інноваційних педагогічних систем, реального забезпечення рівного доступу всіх громадян до якісної освіти, модернізації змісту, організації її адекватно світовим тенденціям і вимогам ринку праці, забезпечення безперервності освіти та навчання впродовж усього життя, розвитку державно-громадської моделі управління освітнім процесом.

Основними завданнями діяльності інформаційно-методичного центру щодо методичної роботи:

- створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їх кваліфікації;

- координація діяльності методичних кабінетів при закладах освіти, міжшкільних методичних об'єднань і методичних об'єднань при закладах освіти;

- моніторинг якості загальної середньої освіти, рівня навчальних досягнень учнів, моніторинг умов забезпечення психічного та фізичного стану учнів навчальних закладів;

- моніторинг стану психічного і фізичного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого досвіду та вироблення вмінь і навичок, необхідних для подальшого навчання; стану організації педагогічного процесу і науково-методичної роботи в закладах дошкільної освіти;

- вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам, у тому числі в період підготовки їх до атестації; участь у роботі атестаційних комісій;

- проведення I етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року», інших фахових конкурсів і змагань педагогічних працівників; надання переможцям допомоги щодо підготовки їх до участі в наступних етапах змагань;

- участь у проведенні І та ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів тощо; організація підготовки команд та окремих учнів до участі їх у наступних етапах змагань;

- вивчення, узагальнення та впровадження в педагогічну практику досвіду використання інноваційних технологій і сучасних форм організації навчально-виховного процесу.

У ІІ етапі предметних  олімпіад взяли участь 288  здобувачів освіти (11% від загальної кількості здобувачів освіти Любарської ТГ)  з чотирнадцяти  ЗЗСО Любарської селищної ради з яких переможцями стали  104 учні, 36 % від загальної кількості учасників олімпіад.  Олімпіади проводилися за завданнями, підготовленими методистами ЖОІППО та ІМЦ, за визначеною системою оцінювання.

З реалізації державної політики у сфері створення сприятливих умов для виявлення обдарованої молоді, набуття нею відповідних навичок і знань, залучення педагогічних працівників до роботи з обдарованими та талановитими учнями та на підставі рішень журі ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів,

Серед учнів – учасників за результатами ІІ етапу олімпіад (проходив у листопад - грудень) визнано 104 переможці. Найбільшу кількість призових місць має Любарський ліцей №1 – 36 переможців, Новочорторийський ліцей – 20 переможців, Любарський ліцей №2 та Стрижівський ліцей – по 10 переможців, Липненський ліцей – 7 переможців, Великодеревичівський ліцей – 5 переможців, Привтівський ліцей – 4 переможці.

Відповідно до Положення про присудження стипендій обдарованим учням з січня 2024 року по січень 2025 року 27 учнів, які посіли призові місця отримали стипендію у сумі 58800грн.

З метою системного бачення технологій методичного супроводу професійного розвитку педагогів Любарської громади, актуалізації потреб в

удосконаленні та оновленні практики роботи з питань розвитку професійної компетентності, тренування педагогів у використанні сучасних методів навчання, створення атмосфери співпраці, взаємодії, забезпечення академічної свободи педагогічних працівників у виборі напрямків власного педагогічного розвитку, активізації поширення досвіду роботи педагогів Любарської ТГ методична робота здійснювалася відповідно до наказу по відділу освіти, молоді та спорту № 101/1 - ОД від 04.09.2023 «Про організацію методичної робити

в закладах освіти Любарської територіальної громади у 2023-2024 навчальному році» та визначеної пріоритизації «Сучасний інструментарій в інноваційній діяльності освітніх закладів. Досвід і можливості Нової української школи». До роботи творчих та проблемно-динамічних груп були залучені педагоги 6-х класів НУШ за освітніми галузями: мовно-літературна, математична, природнича.

У початковій школі продовжували роботу вчителі  НУШ, було проведено ряд навчальних семінарів щодо наступності дошкільної та початкової освіти, початкової та базової школи. Започатковано комунікативну платформу вчителів початкових класів між громадськими організаціями, тренерами LEGO.

У 2023-2024 н.р. Житомирським інститутом післядипломної педагогічної освіти проведено навчання та підготовка тренерів, які працюють у 5-6 кл., а також заступників керівників  шкіл. Тренерами: Деркс Т.В. (Стрижівський ліцей), Одуд О.А. (Новочорторийський ліцей), Біленькою Н.М. (Любарський ліцей № 2), Шевчук Н.О. (Липненський ліцей) здійснено навчання педагогів громади каскадним методом за галузями (мовно-літературна, математична, природнича, історична).

Упродовж навчального року ефективно та належно здійснювався психологічний супровід педагогічних працівників та координування психологічної служби громади. До ІІ Освітянського Форуму «Діти і війна. Безпекове середовище» (26.10.2023) та ІІ Освітнього Хабу «З турботою про ментальне здоров’я» (23.05.2024) з елементами тренінгів та практичними рекомендаціями були дієво долучені психологи  Любарської ТГ. Окрім того, на запити педагогів працював постійно діючий консультпункт.

Слід відзначити добре організовану роботу вчительських спільнот. Представлення їх досвіду роботи на методичних студіях, освітніх кластерах, творчих майстерках. У 2023-2024 н.р. на високому рівні відбулись заплановані

навчальні семінари – практикуми у ЗДО та ЗЗСО, як підсумок ефективно

налагоджена взаємодія з інформаційно-методичним центром.

Щотижнево проводились методичні наради відділу, на яких розглядались актуальні питання організації й удосконалення методичної роботи в громаді.

З метою об’єктивної оцінки методичної роботи та надання допомоги педпрацівникам в усіх закладах освіти громади проведено методичні дні. Методисти та спеціалісти мали змогу провести відкриті діалоги, співбесіди з педагогічними працівниками, надати оперативну допомогу по удосконаленню методики викладання предметів та використання новітніх технологій.

Пропозиції вчителів враховувались при проведенні семінарів-практикумів, засідань методичних об’єднань, індивідуальних консультацій на рівні ОТГ.

Основними формами методичної роботи були такі: методична рада, міжшкільні методичні об’єднання вчителів-предметників громади, шкільні методичні об’єднання вчителів початкових класів та класних керівників, вихователів закладів дошкільної освіти, шкільних бібліотекарів; постійно діючі семінари (директорів шкіл), психологічна служба громади; були проведені майстер-класи, тощо.

Особливе значення було надано роботі з керівниками навчальних закладів. На засіданнях постійно діючих семінарів розглядали питання щодо вдосконалення роботи з управлінської та методичної діяльності.

Протягом року були проведені семінари у таких закладах:  Любарському ліцеї №1 (директор Михальчук О.Г.), семінар-тренінг «Конфлікт чи булінг? Алгоритм дій», Любарському ліцеї №2 (директор Шкурлатовський Л.А.) семінар «Удосконалення освітнього процесу шляхом впровадження сучасних педагогічних технологій», Любарському ліцеї №1 (директор Михальчук О.Г.), тренінг для вчителів математики «Наздоженемо: практичні аспекти подолання освітніх втрат з математики», тренінг для педагогів з предмету українська мова та українська література «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат».

Найбільшим викликом для педагогів стало питання, яким чином надолужувати втрати в навчанні учнів, як створити такі умови, щоб діти все-таки опанували базовий матеріал . Щоб продуктивно забезпечити право молодого покоління на освіту, знайти шляхи подолання прогалин у навчанні, вчителі української мови та літератури, математики, початкових класів освітніх закладів Любарської громади стали учасниками навчання «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат». Ініціювало проєкт Міністерство освіти і науки України, Громадська спілка «Освіторія» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Протягом курсу педагоги ознайомилися з форматами виявлення та стратегіями подолання освітніх втрат здобувачів освіти

Участь педагогів у методичних семінарах сприяла ознайомленню із сучасними науковими здобутками, новими технологіями навчання, що допомагала їм осмислити власний досвід навчально-виховної роботи, підвищити свій інтелектуальний і творчий потенціал.

Крім того, працівниками відділу протягом навчального року систематично проводяться індивідуальні та групові консультації, надаються рекомендації для педагогічних працівників. Крім колективних форм методичної роботи важливу роль відігравали індивідуальні.

Створювались умови для підвищення кваліфікації вчителів. Одним із головних напрямків кадрової освітньої політики є атестація педагогічних працівників, якій передують курси підвищення кваліфікації.

У 2024 році за регіональним замовленням пройдуть 30-ти годинні курси підвищення кваліфікації 240 педагог та 120-ти годинні -18 на базі ЖОІППО, на які закладено Любарською селищною радою – 168480 грн..

Атестація педагогічних працівників здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну освіту», вимог Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 №805, наказу «Про створення атестаційної комісії ІІ рівня відділу освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради та організацію проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти Любарської селищної ради у 2023/2024 навчальному році» від 13.09.2023 р. № 105-ОД, затвердженого алгоритму проведення атестації. Відповідно до плану атестації педагогічних працівників Любарської територіальної громади на 2023-2024 р. р. були складені та затверджені списки педагогічних працівників, які підлягали черговій атестації в 2023/2024 навчальному році (33 осіб). До атестаційної комісії заяви про позачергову атестацію не надходили. Атестаційною комісією на першому засіданні були розглянуті та затверджені: - списки педагогічних працівників, які підлягають атестації у 2023/2024 н. р.;  строки проведення атестації та графік засідань атестаційної комісії на 2023/2024 н. р.;  визначено строки та адресу електронної пошти для подання педагогічними працівниками документів ( у разі подання їх в електронній формі)» адресу електронної пошти відділу освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради: osvita.lub@ukr.net у строки, визначені Положенням про атестацію педагогічних працівників. Всього упродовж навчального року було проведено 3 засідання атестаційної комісії, на яких було розглянуто всі заплановані питання. Протоколи засідань атестаційної комісії - у наявності. У 2023/2024 навчальному році атестації підлягали 33 педагогічних працівників. Проатестовано – 33 педагогічних працівника. За період атестації педагогічних працівників у поточному навчальному році здійснена перевірка стану викладання предметів (відвідування та аналіз занять, перевірка комплексно-методичного забезпечення предметів). Проведений якісний аналіз навчальної документації, здійснено анкетування вчителів та здобувачів освіти. В рамках вивчення педагогічної майстерності, вчителями та вихователями, які атестувалися, були проведені відкриті заняття, заходи. У закладах взаємодіють психологічна та методична служби, здійснювався і супровід атестаційного періоду, створення сприятливого мікроклімату для всебічного вивчення роботи педагогів, які атестуються. Завдяки цьому педагоги могли розкрити свій творчий потенціал, поділитися «родзинками» своєї педагогічної майстерності з колегами. Упродовж навчального року робота вчителів, які атестуються, вивчалася відділом освіти, молоді та спорту. Атестація – це мотивація до творчої праці, до пошуку нових шляхів розв’язання актуальних педагогічних, науково-методичних проблем викладання базових предметів. Вчителі, які атестувалися, яскраво продемонстрували таку умотивованість не тільки під час проходження атестації, але і в міжатестаційний період. Вчителі, які атестуються у 2023/2024 н. р., забезпечують результативність роботи з обдарованими дітьми. Члени атестаційної комісії вивчали роботу вчителів, які атестуються, не за кількістю показових заходів, а в буднях, в повсякденній діяльності, в партнерській взаємодії між учасниками освітнього процесу, в спільній роботі в рамках професійних спільнот, шляхом відвідування уроків, позакласних заходів. Всі вони відзначають професійну майстерність колег, грамотне розв’язання методичних проблем. Атестаційна комісія констатувала, що вчителі мобільно реагують на виклики часу, інноваційний поступ освіти, тому приділяють багато уваги самоосвітній роботі щодо опанування інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовують. Члени атестаційної комісії схвально оцінили роботу вчителів, які атестувалися. Всі педагоги мають відповідну фахову освіту, сумлінно виконують посадові обов’язки, забезпечують результативність своєї педагогічної діяльності. Педагоги, які атестувалися, підвищували свою кваліфікацію, посвідчення про проходження курсів підвищення кваліфікації - у наявності. Всі педагоги дотрималися мінімального загального обсягу підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти і набрали необхідні для проходження атестації 150 годин (5 кредитів ЄКТС). Відповідно до статті 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» підвищили кваліфікацію на 30 годин вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та на 30 годин у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами. 04 квітня 2024 р. відбулося підсумкове засідання атестаційної комісії порядок денний: «Про результати атестації педагогічних працівників атестаційною комісією ІІ рівня у 2023/2024 н. р.».

 

Дошкільна освіта

Ефективне функціонування закладів освіти громади – основа високої якості надання освітніх послуг. Сьогодні навчання та виховання дітей відбувається у незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, а й для педагогів. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Нині освіта змінюється на наших очах. І ми розуміємо, як багато змін ще чекає нас попереду. Та основним орієнтиром будь-яких змін залишається якісна освіта - запорука розквіту вільної України.

Заклади дошкільної освіти громади у своїй діяльності керуються Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законом «Про освіту», Законом «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, а також Статутами та Положеннями, які відповідають чинному законодавству, складені відповідно до вимог, враховують всі сфери діяльності закладів.

Освітня робота відповідає основним вимогам закону «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні.

Для задоволення потреб в отриманні дошкільної освіти станом на 01.08.2024 року у громаді функціонує 22 заклади дошкільної освіти та дошкільні підрозділи:21 - комунальної форми власності, 1 - приватний. Серед комунальних - 14 заклади дошкільної освіти та 7 - структурні підрозділи. З них, у 4  закладах функціонує 5 груп з короткотривалим перебуванням. Потужність становить 876 місця, що не перевищує кількості вихованців. Дошкільну освіту здобувають  у 38 групах 677 дітей, в тому числі 554 віком від 3 до 6(7) років.

Заклади дошкільної освіти працювали за наявності укриттів, а їх є у 20 ЗДО (19 - комунальної форми власності, 1 - приватної), і головними їх пріоритетами у нашій громаді було і є дотримання безпекової ситуації.

Середній показник чисельності дітей у ЗДО у розрахунку на 100 місць становить 73,3 %. Діти 3-6-річного віку дошкільною освітою охоплені 100 %. Це дає змогу підвищити рівень підготовки дітей до навчання в школі.

Працює 14 груп інклюзивного типу, у них здобувають дошкільну освіту 22 вихованці з особливими освітніми потребами. Функціонує 2 логопедичні групи (37 дітей) у Любарському ЗДО.

Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом заклади дошкільної освіти укомплектовані згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до існуючих нормативів. Освітню роботу з дітьми дошкільного віку здійснюють 98 педагогічних працівники та 126 обслуговуючого персоналу.

Цьогоріч чотири заклади дошкільної освіти, які змінили статус, оновили ліцензії на провадження освітньої діяльності за рівнем дошкільної освіти.

У приміщенні і на території садочків є відокремлені куточки, де діти можуть гратися або працювати наодинці чи невеличкими групами, забезпечено простір для ігор, занять, відпочинку дітей. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячих закладів організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Створені відповідні умови для забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами. Зараховування дітей до закладів дошкільної освіти здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.

Освітній процес впродовж року здійснюється відповідно до програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Українське дошкілля». Згідно річного плану проводиться методична робота, педагогічні ради, на яких визначаються напрямки подальшої роботи закладів, розгляються актуальні питання життя ЗДО, аналізується діяльність коллективу.

Згідно плану педагоги ЗДО проходять курсову перепідготовку, проводиться згідно графіка атестація педпрацівників.

Особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.

Організація харчування у ЗДО відбувається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (із змінами) з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та окремих показників якості харчових продуктів». Заклади дошкільної освіти впроваджують систему HACCP, головним завданням якої є аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за усіма етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів на склад і до моменту подачі готової страви.

За останні роки змінився підхід до організації освітнього процесу. Педагоги-дошкільники вчаться жити і продуктивно працювати в нових умовах. Втрати в освітньому процесі спричинені нестабільними умовами організації освітнього процесу (повітряні тривоги, відключення електроенергії, перебої з інтернетом), виїзд дітей за кордон, переїзд у межах України вплинули на результати роботи. А у 2 закладах (Житинецький та Горопаївський ЗДО) через відсутність укриттів 22 дітей формально здобувають дошкільну освіту. Важливим аспектом роботи є психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану, проте психологи є лише у 2 дошкільних закладах.

Залишається і ряд інших невирішених проблем. Це, насамперед, осучаснення й збагачення матеріально-технічної бази установ, забезпечення комп’ютерним,фізкультурним, ігровим та медичним обладнанням, створення сучасного безпекового та розвиваючого середовища в кожному освітньому закладі тощо.

Основні завдання щодо вирішення проблем та розвитку дошкільної освіти в громаді:

- створення оптимальних умов для реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, розкриття потенційних можливостей кожної дитини;

- створення безпечного освітнього середовища;

- подальше підвищення якості дошкільної освіти;

- зміцнення навчально-матеріальної бази ЗДО тощо.

Проте, незважаючи на виклики, робота закладів дошкільної освіти була систематичною, цілеспрямованою, комплексною, велась з урахуванням вікових особливостей дітей та відповідно до Базового компоненту, а колективи постійно працюють над створенням позитивного іміджу закладу дошкільної освіти.

 

Звіт психологічної служби в Любарській громаді

Психолог та психологічна служба дуже потрібні у кожній школі, адже й учням, і працівникам закладу необхідна фахова психологічна допомога та підтримка. В умовах повномасштабної війни ця потреба лише зросла. До складу психологічної служби закладу загальної середньої освіти входять практичний психолог та соціальний педагог. Психолог займається психологічним супроводом здобувачів освіти, психологічною діагностикою, надає консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного розвитку, працює з постраждалими від насильства дітьми тощо, а соціальний педагог здійснює соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах, проводить просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо.

Робота психологів з учнями під час освітнього процесу наразі не унормована. Працівники зазначають, що не мають чітко визначених годин для систематичної роботи з певним класом чи групою під час освітнього процесу. Під час освітнього процесу вони не можуть проводити психологічне діагностування, просвітницькі заходи, тренінги, заходи із психологічної самодопомоги тощо. Тому практичні психологи шукають можливості працювати з дітьми під час виховних годин, уроків фізкультури, мистецтва, на перервах, після уроків, під час заміни іншого вчителя. І лише у частині закладів освіти, де керівники розуміють важливість системної й послідовної роботи працівників психологічної служби з дітьми, їм виділяють певні години в освітньому процесі для роботи. Положення про психологічну службу у системі освіти України не унормовує роботу психологічної служби зі здобувачами освіти під час освітнього процесу. А лист МОН від 04.07.2012 № 1/9-488 “Щодо організації та проведення “години психолога” у загальноосвітніх навчальних закладах”  рекомендує фахівцям психологічної служби впроваджувати  “годину психолога/соціального педагога” як позакласну роботу раз на місяць для кожної групи чи класу. Але “година психолога” не закріплена у розкладі.

Лист МОН від 21.08.2023 № 1/12492-23 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році” визначає, що працівники психологічної служби реалізують свою діяльність через викладання навчального матеріалу за програмами курсів за вибором, факультативів, гуртків психологічного та соціально-педагогічного спрямування. Але оплата варіативної частини здійснюється за кошти місцевих бюджетів, які під час війни досить обмежені. Це все ускладнює роботу працівників психологічної служби.

Навантаження іншою роботою

Натомість адміністрація закладів освіти не завжди розуміє сфери відповідальності психологічної служби та покладає на працівників психологічної служби інші обов’язки, які виходять за межі посадових. Наприклад, ведення соціальних мереж закладу освіти, організацію роботи їдальні, ведення документації, яку має робити адміністрація. 

Через відсутність фахівців в інших школах громади до працівників психологічної служби звертаються за консультаціями вчителі та адміністрація інших шкіл. Психологи беруть участь у роботі поліції та соціальних служб (допитах, обстеженнях домогосподарств), зокрема тих, що не стосуються учнів закладу освіти, де вони працюють.

Не унормована робота психологів із педагогічними працівниками

Педагог в умовах війни працює з великою кількістю дітей та колег із різним травматичним досвідом, на нього самого впливає війна. Психологи закладу освіти можуть надавати фахову допомогу й педагогічним працівникам, зокрема допомагати педагогічним працівникам впоратися з професійним виснаженням, запобігати професійному вигоранню, посилювати їхню здатність долати стреси. Але нормативними документами психологи більше зорієнтовані на роботу з дітьми. Кількість педагогів у закладі освіти не входить до визначення ставки працівників психологічної служби.

Тому необхідно передбачити у нормативних документах обов’язкову роботу практичного психолога з педагогічними працівниками закладу освіти та внести зміни у розрахунок співвідношення ставки працівників психологічної служби не лише від кількості дітей, а в сумі кількості дітей та педагогів.

Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України” визначає більше десятка типових документів, які психологи та соціальні педагоги використовують у роботі. Це, зокрема, річний план роботи практичного психолога, журнал практичного психолога, протоколи індивідуальної психологічної діагностики та консультації, протоколи групової психологічної діагностики тощо. 

Крім того, у більшості закладів загальної середньої освіти діє вимога заповнювати всю перераховану документацію у паперовій формі. Деякі працівники ведуть її в електронній формі, а потім друкують.

Звітування працівників психологічної служби на рівні країни відбувається на приватному сайті, який належить ФОП. Це загальні внутрішньошкільні статистичні звіти про їхню роботу у кінці семестру та аналітичний звіт у кінці року. Ці звіти містять докладну інформацію про виконану роботу (кількість активностей за кожним з видів і форм роботи, кількість охоплених учасників освітнього процесу, теми роботи тощо) відповідно до річного плану роботи. Також вони звітують про зміст своєї роботи за темами та напрямами відділу освіти громади.

Для нормальної роботи з дитиною, зокрема створення атмосфери довіри та конфіденційності психологу потрібен окремий кабінет,  належно обладнаний всім необхідним. Робочий кабінет  практичного  психолога  призначений для проведення  індивідуальної психодіагностичної,  корекційно-відновлювальної та  розвивальної роботи;  індивідуальної  консультаційної роботи зі здобувачами освіти, педагогічними працівниками,  батьками,  а також для підготовки  до занять,  тренінгів,  виступів;  обробки  результатів психологічних обстежень та оформлення висновків і рекомендацій. Його рекомендується укомплектувати: меблями, сейфом, комп’ютером та оргтехнікою, канцелярським приладдям (пункт 2.1 розділу 2 та пункт 3.1 розділу 3 Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів).

Але на практиці не всі працівники мають окремі кабінети, забезпечені комп’ютерною технікою, а користуються нею спільно з іншими педагогами. Через це частина працівників змушені закуповувати техніку та витратні матеріали й облаштовувати кабінет за власні кошти, а інколи звертатися до батьків із проханням про таку допомогу.

Отже, зазначене вище спонукає до розуміння, що проблематика, виявлена у функціонуванні психологічної служби у ЗЗСО, є комплексною, тож і рішення не може бути простим, а має передбачати певну сукупність дій. Модель функціонування ПС в системі освіти має бути переосмислена та включати: фаховий супровід молодих практичних психологів; методичну, супервізійну підтримку вже працюючих в ЗЗСО фахівців; оновлення програм підготовки фахівців у ЗВО; підвищення кваліфікації, орієнтоване на практичну діяльність і сучасні виклики; повноцінну інтеграцію плану роботи ПС у функціонування шкільної екосистеми; залучення педагогів ЗЗСО до психоедукаційної і профілактичної роботи з учнями у межах їхньої компетенції і професійних обов’язків. Не втрачає актуальності перегляд типових нормативів ставок і рівня оплати праці ППС.

Про стан та розвиток фізичної культури в та спорту
закладах загальної середньої освіти
Любарської селищної ради

Навчально-виховний процес з фізичної культури організовано при 20 закладі загальної середньої освіти якими охоплено 2627 учнів Любарської селищної ради.

Щорічно проводиться спартакіада учнівської молоді з волейболу, футболу, шахів та шашок, змагання серед школярів під девізом «Хто ти, майбутній олімпієць?», змагання серед допризовної молоді, «Старти надій», піонерболу, змагання з футзалу, настільного тенісу.

Масово проводяться шкільні змагання в Любарському ліцеї №1, Любарському ліцею №2, Кириївській гімназії, Привітівському ліцею, Липненському ліцею, Березівській гімназії, Глезненському ліцеї, Мотовилівському ліцею, Стрижівському ліцеї, Гізівщинській гімназії, Малобраталівській гімназії.

Для кращого фізичного загартування учнівської молоді у всіх школах працюють спортивні секції, де в позаурочний час займаються фізичною культурою і спортом, підвищують свою спортивну майстерність.

Для поліпшення викладання фізичної культури в закладах загальної середньої освіти постійно працює діючий семінар-практикум вчителів даного фаху.

Робота методоб’єднання планується на рік, засідання проводяться у всіх закладах освіти згідно плану роботи. Це дає змогу вчителям фізичного виховання постійно знаходити нові форми роботи, вивчати досвід роботи кращих вчителів громади, ділитися новинами методичної літератури.

Для організації фізкультурно-масової роботи при кожній школі обладнано спортивні майданчики, з них 18 мають нестандартне тренажерне обладнання. У 18-и школах працюють спортивні зали та приміщення для фізкультурно-оздоровчих занять.

Заслуговує на увагу робота з фізичного виховання та фізкультурно-оздоровчої роботи в освітніх закладах громади. Така робота була організована і проводилась відповідно до вимог законодавства України, Цільової комплексної програми «Фізичне виховання - здоров'я нації», інших нормативно правових актів.

Щорічно проводиться Спартакіада школярів освітніх закладів громади з волейболу (юнаки, дівчата), футболу (юнаки), піонерболу, шахів та шашок, настільного тенісу, «Старти надій», змагання з фут залу.

Активно беруть участь у Спартакіаді школярів Любарський ліцей №1, Глезненський ліцей, Мотовилівський ліцей, Новочорторийський ліцей, Липненський ліцей, Гізівщинська гімназія, Стрижівський ліцей, Малобраталівська гімназія, Старочорторийська гімназія, Любарський ліцей №2.

За підсумками проведеної Спартакіади школярів освітніх закладів громади заслуговує на увагу робота з фізичної культури у Любарському ліцеї №1,  Новочорторийському ліцеї,  Любарському ліцеї № 2. Малобраталівської гімназії, Старочорторийсської гімназії, Гізівщинської гімназії.

За наявності фінансових можливостей, вони забезпечуються спортивним інвентарем та обладнанням.

 

Спорт – це основа здоров’я. Приємно відзначити, що попри складні виклики сьогодення у нашій країні першочергова увага звертається на підростаюче покоління, його всебічний, у тому числі фізичний, розвиток. Масштабний спортивний проєкт «Пліч-о-пліч. Всеукраїнські шкільні ліги» якраз і спрямований на те, щоб залучати учнівську молодь до спорту, здорового способу життя, вибудовувати особистість, допомогти розвивати свої лідерські якості, а комусь – навіть відкрити дорогу у професійний спорт.

Юнаки та дівчата займаються самовіддано та наполегливо задля спільної мети – участі та перемоги у всеукраїнському етапі змагань. Кожен учасник розуміє, що попереду – багато тренувань, випробувань та суперників. Тож всі налаштовуються на злагоджену командну роботу, взаємодопомогу та підтримку.

У листопаді-січні місяцях продовжується другий етап – територіальний – Всеукраїнського проєкту «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги», ініційованого Президентом України Володимиром Зеленським. Любарська громада активно долучилася до цих командних змагань, які проходять під гаслом «Разом переможемо!». Змагання проводяться з таких видів спорту як: футзал у вікових категоріях 5-9 класи, 9-11 класи (дівчата та юнаки), волейбол у вікових категоріях 5-9 класи, 9-11 класи (дівчата та юнаки) та черліденг. Усі заклади загальної середньої освіти приєдналися до участі у проекті.