Головне управління ДПС у Житомирській області інформує : переваги користування безкоштовним електронним сервісом Державної податкової служби України "Електронний кабінет платника"
Сучасний рівень інформаційних технологій дозволяє вирішити чимало питань в органах Державної податкової служби дистанційно.
За допомогою цього сервісу можна здійснювати листування з органами ДПС в режимі on-line, формувати та надсилати електронні документи, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків та ін., перевіряти стан поданої звітності, вести документообіг та сплачувати податки в мережі інтернет тощо.
Для ознайомлення користувачів з роботою ЕКП функціонує розділ «Допомога», який є доступним як у відкритій так і у приватній частині кабінету. Даний розділ детально ознайомить користувача із роботою Електронного кабінета платника та кожним із його сервісів.
У відкритій частині ЕКП можна ознайомитись з новинами в оподаткуванні та роботі ДПСУ, ознайомитись з бланками податкової звітності та іншими документами, що подаються до податкових органів, ознайомитись з договорами про визнання електронних документів. У цій частині доступні сервіси «Календар» (терміни подання звітності та сплати податків), «Контакти» (інформація щодо діючих ЦОП) та «Реєстри» (відкрита інформація з різних податкових реєстрів).
Приватна частина «ЕКП» включає такі сервіси, як «Облікові дані платника» (інформація контролюючого органу щодо реєстраційних та облікових даних платника), сервіси «Перегляд звітності» (перегляд раніше поданої звітності незалежно від способу її подання) та «Введення звітності», сервіси «Вхідні/вихідні документи» та «Листування з ДПС», сервіс «Заяви, запити для отримання інформації», сервіс «Стан розрахунків з бюджетом». Також працюють окремі сервіси для платників ПДВ («СЕА ПДВ», «Показники СМКОР», «СЕА РП», «Реєстрація ПН/РК», «ЄРПН»).
Для фізичних осіб створено можливість за допомогою різних платіжних систем (Portmone, EasyPay, LiQPay) сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
Окремо створений Сервіс «ЕК для громадян». Працює в режимі приватної частини. Даний сервіс дозволяє громадянам перевірити загальну інформацію про себе як платника податків та про об’єкти оподаткування, переглянути повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання, подати податкову декларацію про майновий стан та доходи, подати запит про суми виплачених доходів, подати облікову картку фізичної особи – платника податків за формою 1-ДР для отримання РНОК ПП вперше, подати заяву про внесення змін до ДРФО (5-ДР).
Зазначений сервіс також надає можливість скористуватись роботою та послугами Порталу електронних послуг ПФУ.
Вхід до приватної частини «Електронного кабінету» здійснюється за адресою cabinet.tax.gov.ua
Однією з найпоширеніших послуг є приймання податкової та іншої звітності органами ДПС
Електронне звітування – це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами. Подача електронної звітності має багато суттєвих переваг для платників податків:
- мінімальні затрати часу на заповнення звітності;
- формування та надсилання звітності за допомогою спеціальних програм;
- подання звітності всього за декілька хвилин з будь-якого місця, де є доступ до мережі інтернет;
- вибір часу подачі звітності, зручного для вас;
- економія часу, не потрібно кудись їхати, простоювати в чергах;
- гарантія перевірки звітності на наявність арифметичних помилок;
- підтвердження доставки звітності;
- постійне оновлення версій документів звітності, згідно змін у законодавстві;
- уникнення потреби зберігання паперових копій поданої звітності;
- автоматичне формування архіву електронних копій звітів, квитанцій та ін.;
- подана в електронному вигляді звітність надійно зашифрована, захищена від несанкціонованих переглядів та втручань.
Для подання звітності в електронному вигляді платник податків може використовувати:
1). Модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (ЕКП).
Увійти до ЕКП теж можна на офіційному веб-порталі ДПС або за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua. Для ознайомлення порядку користування сервісом «ЕКП» у відкритій (загальнодоступній) частині Електронного кабінету створено розділ «Допомога».
2). Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення (ПЗ) для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності». Клієнтське ПЗ безкоштовно можна завантажити з розділу «Електронна звітність» на офіційному веб-порталі ДПС за адресою https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/. Також в цьому розділі доступна інформація щодо порядку подання електронної звітності, користування електронними сервісами, актуальних нововведень електронного документообігу.
3). За бажанням платники податків можуть користуватись будь-яким іншим програмним забезпеченням (наприклад: «МЕDoc IS», «Соната», «1С-Звіт», «iFin» та ін.), яке надає можливість створювати та надсилати до органів ДПС податкову та іншу звітність засобами телекомунікаційного зв’язку.
ЄДИНА ВИМОГА ДЛЯ ЕЛЕКТРОННОГО СПІЛКУВАННЯ З ОРГАНАМИ ДПС
НАЯВНІСТЬ ЕЛЕКТРОННОГО ЦИФРОВОГО ПІДПИСУ (ЕЦП).
ЕЦП кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Наразі це: Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг (КНЕДП) Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, АЦСК АТ «КБ «Приватбанк», АЦСК ПАТ «УкрСиббанк», ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна», АЦСК АТ «Ощадбанк», КНЕДП «Казначейство», КНЕДП «Дія» та ін.
Безконтактний спосіб взаємодії платників податків та Державної податкової служби України є особливо актуальним у період карантинних обмежень. Подаючи звітність в електронному вигляді, Ви позбавите себе потенційних ризиків зараження на COVID-19.