Фото без опису

  Доводимо до вашого відома, що 04.06.2021 набув чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066 «Деякі  питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки».

Цим наказом запроваджено перехідну модель роботи з медичними висновками про тимчасову непрацездатність  в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та листками непрацездатності.

Таким чином, вже в червні 2021 року деякі заклади охорони здоров’я  розпочали роботу із формування та внесення медичних висновків про тимчасову непрацездатність до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я відповідно до Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Нагадуємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328 затверджено Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього. Реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.

Інформацію про сформовані е-лікарняні для своїх працівників роботодавці відтепер можуть дізнатися в особистому кабінеті Електронного кабінету страхувальника (роботодавця) вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України.

Для того, щоб стати користувачем е-кабінету роботодавця, потрібно увійти на вебпортал за допомогою електронного цифрового підпису. Ознайомитися з детальною інструкцією щодо реєстрації можна за посиланням https://portal.pfu.gov.ua в інформаційному полі головного меню «Як зареєструватися».

Про Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) Ви можете дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за  номером: 0-800-503-753.

Електронний  листок непрацездатності – це сформований (виданий) програмними засобами Реєстру на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність і зареєстрований за єдиним реєстраційним номером листок непрацездатності у Реєстрі електронний документ, що є підставою для звільнення від роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, як і його паперова версія.

Також наказом   Міністерства охорони здоров’я України від 17.07.2021 № 1234 « Порядок видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності» визначено механізм видачі ( формування ) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності. Сформований листок непрацездатності у день створення стає доступним для перегляду в кабінетах страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, але до дати закінчення періоду його дії не може передаватися до страхувальника як підстава для нарахування матеріального забезпечення. Сформований листок непрацездатності з причиною непрацездатності «вагітність і пологи» передається страхувальнику як підстава для нарахування матеріального забезпечення у день створення.

Дата відкриття та закриття листка непрацездатності відповідають датам початку періоду дії та закінчення періоду дії медичного висновку, на підставі якого сформований цей листок непрацездатності. Листок непрацездатності вважається виданим з наступного дня після дати закриття листка непрацездатності. На період перехідної моделі, з 04 червня до 01 вересня 2021 року, лікарі закладів охорони здоров’я матимуть право видавати паперові листки непрацездатності, а також формувати медичні висновки про тимчасову непрацездатність з подальшою трансформацією їх у е-лікарняний.

Також повідомляємо, що у е-лікарняного відсутня серія, але йому присвоюється унікальний номер. На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, формуються листки непрацездатності в порядку черговості створення медичних висновків, кожен наступний із яких створюється як продовження першого, шляхом додавання наступного порядкового номеру після знаку -” до унікального номеру першого листка непрацездатності, та, в свою чергу, складають один страховий випадок.

Звертаємо вашу увагу, що в е-лікарняному оновились причини непрацездатності.

 

!!! Звертаємо увагу, що отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення. Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

 

Фонд прийматиме заяви-розрахунки ОКРЕМО за кожним видом листків непрацездатності.

 

Матеріальне забезпечення по е-лікарняних необхідно оформлювати за формою заяви-розрахунку, затвердженою Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12.

Нарахування середньоденної допомоги по е-лікарняних здійснюється відповідно до Постанови КМУ «Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням»  від 26.09.2001 № 1266.

Протягом червня – серпня 2021 року в Україні діятиме перехідний період впровадження е-лікарняних.

Під час дії перехідного періоду застрахованим особам можуть видаватися і електронні лікарняні, і паперові листки непрацездатності. Під час перехідного періоду обидва види документів є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності та підставою для здійснення страхових виплат застрахованим особам.

Із вересня 2021 року планується, що всі заклади охорони здоров’я перейдуть на формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність. У такому випадку паперові листки непрацездатності, які були видані до 1 вересня 2021 року будуть продовжуватися в паперовому вигляді до відновлення працездатності особи або встановлення інвалідності.

Якщо листок непрацездатності відкривається за паперовою формою, за одним випадком тимчасової непрацездатності, то його продовження аж до повного закриття незалежно від того, у якого суб’єкта господарювання продовжує лікування пацієнт, відбувається виключно в паперовій формі, навіть якщо суб’єкт господарювання протягом періоду непрацездатності особи, у якої є відкритий листок непрацездатності, перейшов на формування медичних висновків у Реєстрі.

 

За більш детальними роз’ясненнями ви можете звернутись за телефонами:

Відділ страхових виплат та матеріального забезпечення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Житомирській області – (0412) 47-24-52;

Чуднівське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Житомирській області – (04139) 2-33-07, 2-20-90