Фото без опису

Шановні споживачі Любарського КП «Добробут» з 01.03.2023 року вводиться плата за абонентське обслуговування.

На виконання вимог Закону України від 03.12.2020 № 1060-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг», згідно з якими зі структури тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, що надаються КП  «Добробут», згідно прийнятого рішення № 16 від 10.02.2023 року «Про встановлення тарифів на послуги», яке вводиться в дію з 01.03.2023 року виключено усі витрати на збут, що мають увійти до складу плати за абонентське обслуговування для всіх індивідуальних споживачів.

22.02.2022р. КП  «Добробут» оприлюднив  на сайті https://lubarska.gromada.org.ua/_ публічний договір приєднання  з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування внутрішньо будинкових систем) на основі типового договору, з врахуванням нарахування плати за абонентське обслуговування відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції постанови КМУ від 2 лютого 2022 р. № 85) «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення». 

Договори набирають чинності з 01.03.2023року.

Інформація щодо розміру плати за абонентське обслуговування на 1 особовий рахунок, грн/мiсяць(з ПДВ) з 01.03.2023року (згідно наказу по підприємству №  25 від 15.02.2023) :

Плата за абонентське обслуговування                                                                                             (населення,бюджету,підприємств та організацій) без врахування витрат на обслуговування та заміну комерційних приладів обліку води

 грн.. / з ПДВ

Централізоване водопостачання

8,54грн./міс.

Централізоване водовідведення

11,21грн./міс.

Вивезення та приймання ТПВ

9,28грн./міс.

Абонентська плата нараховується щомісячно, у фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок, незалежно від кількості мешканців в квартирі та спожитої води.

З метою зменшення витрат споживачів на сплату комісії за послуги фінансових установ при оплаті рахунків, встановлено порядок при якому кошти за абонентське обслуговування і послуги централізованого водопостачання , водовідведення та поводження з відходами приймаються на один банківський рахунок. В разі не повної оплати, першочергово розноситься оплата за абонентське обслуговування, а потім платіж розподіляється на послуги з централізованого водопостачання , централізованого водовідведення та поводження з відходами.

Для зручності споживачів, плата за абонентське обслуговування буде виведена в єдиній квитанції окремим рядком.

Адміністрація КП «Добробут»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роз’яснення щодо плати за абонентське обслуговування на послуги з централізованого водопостачання , централізованого водовідведення та поводження з відходами.

ЯКИМИ ЗАКОНАМИ ПЕРЕДБАЧЕНА

ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

  • Закон України «Про житлово-комунальні послуги».

  • Постанова КМУ № 690 (зі змінами), якою затверджені нові «Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» та Типові договори про надання послуг.

  • Постанова КМУ № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг »

  • Постанова КМУ № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».

 

ЩО ТАКЕ ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ

ОБСЛУГОВУВАННЯ ?

Відповідно до чинного законодавства, усі витрати на збут виключені з тарифів на послуги з централізованого водопостачання ,централізованого водовідведення та поводження з відходами і виведені в окремий платіж – плата за абонентське обслуговування. Відповідно до п.11 ч.1 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (зі змінами, внесеними відповідно до Закону №1060).

ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ - це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за ІНДИВІДУАЛЬНИМ ДОГОВОРОМ про надання комунальних послуг для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговування абонентів ( крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення).

 

ЩО ВКЛЮЧАЄТЬСЯ ДО ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ НА 2023 РІК ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ КП «ДОБРОБУТ»?

  • абонентский супровід (здійснення обліку обсягу спожитих послу, нарахування плати за спожиті послуги, переоформлення особових рахунків, реєстрація приладів обліку у споживачів, обробка отриманої інформації про показники лічильників, програмне забезпечення для ведення обліку нарахувань);

  • друк та доставку квитанцій;

  • оплату послуг банків та інших установ з приймання та перерахування коштів споживачів (у разі укладання договору з банком);

  • звірку даних, виготовлення довідок на продаж, відчуження майна;

  • інформування управлінь соціального забезпечення;

Дані витрати не включаються при розрахунку діючих тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення відповідно до пункту 24 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженого КМУ № 869.

При цьому звертаємо увагу, що витрати на проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту ( у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у приватних будинках (приміщеннях) та у квартирах (приміщеннях ) багатоквартирного будинку (квартирні лічильники води) не включатимуться до складу плати за абонентське обслуговування.

Відповідно до вимог с.17 Закону №1314-VII , періодична повірка, обслуговування та ремонт ( у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води у квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку (споживачів комунальних послуг ).

 

ЯКИЙ МЕХАНІЗМ НАРАХУВАННЯ І СПЛАТИ АБОНЕНТСЬКОЇ ПЛАТИ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ КП  «ДОБРОБУТ» І ЧИ Є ОБМЕЖЕННЯ?

    Абонентська плата нараховується у фіксованому розмірі незалежно від того користувалися послугою чи ні. А також нараховується на один особовий рахунок незалежно, від кількості мешканців та об’єму споживання, і сплачується щомісячно – про це буде інформувати додатковий пункт в розрахунковій квитанції. Плата за водопостачання, водовідведення та вивезення ТПВ та абонплата заходитиме на один особовий рахунок, і тоді водоканал вже самостійно розділятиме ці послуги згідно умов індивідуального договору. Тобто сума абонплати буде вказана окремим рядком в квитанції, а сплачуватися разом з послугою за водопостачання , водовідведення та вивезення ТПВ.

З 01.03.2023 року розмір абонентської плати за місяць для абонентів, які користуються послугами КП  «ДОБРОБУТ» на умовах індивідуальних договорів складає 29,03грн.. на одного абонента в місяць (з ПДВ), у тому числі:

  • плата за абонентське обслуговування по централізованому водопостачанню- 8,54грн.. з ПДВ;

  • плата за абонентське обслуговування по централізованому водовідведенню- 11,21грн.. з ПДВ;

  • плата за абонентське обслуговування по вивезенню ТПВ -9,28 грн. з ПДВ.

На абонплату надається державна субсидія. КП “ДОБРОБУТ” буде інформувати управління соціального захисту щодо розміру абонплати.

Наслідки несплати Плати за абонентське обслуговування:

- обмеження/припинення надання послуг централізованого водопостачання ,водовідведення та вивезення ТПВ;

- відмова у призначені субсидії;

- зміна порядку нарахування пільг з оплати комунальних послуг;

- нарахування пені;

- стягнення заборгованості у судовому порядку.

ЧИ ВСІМ НАРАХОВУВАТИМЕТЬСЯ АБОНЕНТСЬКА ПЛАТА?

Плата за абонентське обслуговування може не нараховуватись КП «Добробут» у таких випадках:

  1. споживачам багатоквартирних будинків, які визначилися з моделлю договору через шляхом прийняття такого рішення загальними зборами співвласників багатоквартирного будинку і обрали договірні відносини:

- за колективним договором про надання відповідних комунальних послуг;

- договору колективного споживача про надання відповідних комунальних послуг.

2) у разі відмови споживача від користування послугами централізованого водопостачання та/або водовідведення і від*єднання від мереж за його письмовою заявою.

За всіма іншими типами договорів передбачених законодавством абонентська плата сплачується до КП «Добробут».

КИМ ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ ТА РЕГУЛЮЄТЬСЯ РОЗМІР ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому, Постановою КМУ № 808 від 21.08.2019р.«Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами», держава регулює її граничний рівень , який становить

з 01 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року (2684х2,58х2х0,15х0,019=39,47грн..з ПДВ)

- централізоване водопостачання – 39,47грн.. з ПДВ

- централізоване водовідведення – 39,47 грн..з ПДВ

з 01 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року (2684х2,58х2х0,15х0,09=186,97грн.з ПДВ)

-поводження з відходами        -   186,97 грн. З ПДВ

 

Відповідно до законодавства України розмір плати за абонентське обслуговування затверджується внутрішнім наказом по підприємству та визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс.

Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому не затверджується органом місцевого самоврядування.

До повноважень органів місцевого самоврядування належать встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до п.3 ст.4 ЗУ «Про ЖКГ».

Комунальні послуги (відповідно до п.2 ч.1 ст.5 ЗУ «Про ЖКГ») - це послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, послуги централізованого водопостачання та/або водовідведення, поводження з побутовими відходами.

 

ЧОМУ ТАРИФ НА ВОДОПОСТАЧАННЯ , ВОДОВІДВЕДЕННЯ ТА ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ НЕ ЗНИЗИВСЯ ПРИ ВИОКРЕМЛЕННІ ВИТРАТ НА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

Відповідно до Постанова КМУ № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» виконавці комунальних послуг зобов*язані щороку здійснювати повний перерахунок діючих тарифів на наступний рік.

КП  «Добробут» зобов*язане виконувати вимоги законодавства України, тому, враховуючи ріст складових ( ріст вартості електроенергії – 25% , зростання цін на матеріали на ремонт, комплектуючі вироби, послуги сторонніх організацій в середньому на 20%, зростанням цін  на паливно-мастильні матеріали 60-80 %, зростання законодавчо встановленоЇ  мінімальної заробітної плати (в діючому тарифі) ріст складає 3%, автоматично при збільшенні фонду заробітної плати збільшуються витрати на відрахування на соціальні заходи), які не залежать від діяльності підприємства, здійснено розрахунок тарифу на послуги централізованого водопостачання та водовідведення,поводження з відходами на 2023 рік та одночасно, керуючись вимогою п.24 постанови КМУ №869, виокремленні витрати, які включаються до складу ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ.

Якщо б підприємство не здійснило б виокремлення витрат ( це витрати на збут ), які включаються до складу плати за абонентське обслуговування , то вартість тарифу на послуги ЦВП  зросла б на 3,22 грн./м.куб, ЦВВ зросла б на 2,20 грн./м. куб.,поводження з відходами зросла б на 8,84 грн./м.куб.

Чи є плата за абонентське обслуговування новими витратами для споживачів? Ні. Звертаємо увагу, що ці витрати (витрати на збут) завжди були закладені в тарифі, однак після змін у законодавстві витрати на абонентське обслуговування (витрати на збут) виведені в окремий платіж.

Чому виокремленні витрати становлять 14,26 грн.., а абонентська плата 29,03грн..? Тому що, відповідно до постанови КМУ від 21.08.2019 №808 та методики розрахунку розмір Плати за абонентське обслуговування розраховується у розрахунку на 1 абонента/міс.( тобто річні витрати (витрати на збут) діляться на 12 місяців і діляться до кількості абонентів) , а Тариф на послуги ЦВП, ЦВВ та поводження з відходами  розраховується у розрахунку на 1куб.м.( тобто планові річні витрати діляться до річного планового обсягу централізованого водопостачання , централізованого водовідведення  та вивезення та приймання ТПВ).