МОЗ: Як працюють телемедичні системи HomeDoctor у прикордонних селах Житомирщини
Використання телемедичних рішень – це покращення доступу пацієнтів до кваліфікованої медичної допомоги в умовах воєнного стану. Так, громадська організація Help to Ukraine (Іспанія) надала 20 одиниць телемедичних систем HomeDortor. Компанія HomeDoctor – іспанський startup – винайдена під час пандемії СOVID-19, коли діяли локдауни. З того часу широко використовується в країні та за її межами. Ця платформа телемедицини дає змогу лікарю дистанційно, а пацієнту самостійно проводити базові дослідження: вимірювати температуру, тиск, сатурацію, робити ЕКГ, дослідження вух, горла, носа, шкіри, використовуючи телемедичні пристрої діагностики.
Спершу телемедичне обладнання було передане у Запорізьку та Полтавську області. А потім – у Житомирську, Сумську та Чернігівську, де розподілено між фельдшерськими пунктами у селищах і селах, що розташовані неподалік від українсько-російського кордону.
«У селах неподалік кордону з росією залишилося чимало людей. Тож ми передали HomeDoctor туди, зокрема, у фельдшерський пункт села Шкуратівка. Тамтешня фельдшерка передає нам показання пацієнтів. Таким чином, консультуємо і призначаємо лікування – через часті артилерійські обстріли люди не можуть приїхати в амбулаторію. А через ті ж артилерійські обстріли у них підвищується тиск, загострюються серцево-судинні захворювання. Є й пацієнти, хворі на COVID-19», – зазначає завідувач амбулаторії загальної практики – сімейної медицини міста Білопілля Сумської області Олег Глущенко.