Телефонне шахрайство залишається в топі: кіберполіція застерігає
У будь-який час ви можете перервати дзвінок і зв’язатися з представником свого банку, якщо телефонуючий вам повідомляє: «вашу карту заблоковано», «з вашого рахунку підозріла транзакція», «ми здійснюємо перевірку клієнтів», «нові правила під час воєнного стану»… Зловмисники використовують різні способи, аби отримати доступ до банківських даних громадян.
Найбільш кмітливі можуть використовувати технологію спуфінгу для підміни номера телефону. На іншому кінці «проводу» може бути навіть окупант, а на екрані вашого ґаджета буде відображатися український номер банку, пенсійного фонду, податкової, поліції тощо.
Пам’ятайте, що ким би не назвався співбесідник телефоном і які б приводи не називав, не повідомляйте ніколи дані своєї банківської картки. Особливо номер CVV, термін дії картки, одноразові паролі з SMS, дані для авторизації в онлайн-банкінгу. Навіть в умовах війни справжні співробітники банку або працівники державних установ не запитують таку інформацію.
Нагадуємо базові правила, як не стати жертвами таких схем:
– для платежів або переказів користуйтеся лише перевіреними сервісами та відключіть у мобільного оператора можливість віддаленої заміни SIM-карти;
– ваш банк пропонує функцію динамічного CVV? Не нехтуйте такою пропозицією. Дізнайтесь про послугу у своєму банку;
– перервіть підозрілий дзвінок та самостійно зателефонуйте на гарячу лінію банку, в якому ви обслуговуєтесь;
– якщо ви підозрюєте шахрайські дії – негайно повідомте правоохоронним органам та зверніться до банку для блокування картки.