Для дітей на Житомирщині створені унікальні безкоштовні можливості для навчання – 17 STEM-hubів у 14 громадах області. Це навчальні простори, які обладнані 3D-принтерами, окулярами віртуальної реальності, наборами робототехніки, фрезерними та лазерними верстатами, ноутбуками. Діти можуть вільно відвідувати STEM-хаби та вивчати і пізнанвати сучасне цифрове обладнання, опановувати 3D-моделювання, створювати роботів тощо.  

 Із серпня місяця STEM-хаби вже працюють на Житомирщині. І діти вже створюють своїх перших роботів, програмують їх та споглядають за своїми творіннями. Вони вчаться працювати з лазерними та фрезерними верстатами, знайомляться з іншими світами через VR-окуляри, які можуть їх відправити на прогулянку з інопланетянами або до підводного світу Океанії.

 І це ті можливості, які вже сьогодні створені для дітей. Не в столиці чи престижних навчальних закладах, а у звичайних ліцеях у територіальних громадах на Житомирщині. Таких як Новогуйвинська, Ємільчинська, Любарська, Баранівська, Коростишівська, …

 «У межах крос-секторального проєкту ГО «НУО «Ін Тач Юкрейн Фундейшн» за підтримки ЮНІСЕФ у Житомирській області створені неймовірні можливості для навчання дітей. Прагнемо, аби про це дізналися більше батьків та дітей, та скористалися цими можливостями. Адже STEM-хаби вільні до відвідування. Запрошуємо навчальні заклади проводити до хабів екскурсії для дітей, знайомити їх з цифровим світом та новими технологіями. Сьогодні вони доступні кожному», – розповідає керівниця крос-секторального проєкту ГО Маргарита Сіранчук.

 Кожен STEM-hub обладнаний:

  • наборами робототехніки;

  • 3D-принтерами;

  • комплектами мікроконтролерів;

  • комплектами окулярів віртуальної реальності;

  • лазерними та фрезерними верстатами;

  • проекторами;

  • ноутбуками.

Що STEM-освіта дає дітям?

Однією із задач STEM-освіти є навчити школярів системного мислення. Це розвиток логічного та математичного мислення, розуміння природи та технологій із позиції точних наук, освіченість в інформаційно-комунікаційних технологіях, уміння їх використовувати, здатність креативно мислити та виражати творчі здібності.

 STEM-освіта вчить дітей жити у світі, що стрімко розвивається, легко і швидко адаптуватись до новітніх технологій і трендів, поєднувати різні науки та погляди на реальність.

 Принципи STEM можна запроваджувати як на уроках з інформатики та математики, так і на уроках української мови; і в початковій школі, і в старших класах. Де б ви не використовували інструменти STEM, вони урізноманітнять навчальний процес та унаочнить знання, тим самим зробивши їх більш доступними для розуміння та запам’ятовування.

 Де знаходяться STEM-хаби на Житомирщині:

  • Баранівський ліцей №2 ім.О.Сябрук, вул. Звягельська, 17;

  • Романівський ліцей №1, вул. Сергія Лялевича, 5;

  • Гімназія №1 ім. Т.Г.Шевченка, вул. Європейська, 51;

  • Сінгурівський ліцей Новогуйвинської селищної ради, вул. Дружби народів, 5;

  • Ємільчинський ліцей №2 Ємільчинської селищної ради, вул. Військова, 40;

  • Житомирський обласний спортивний ліцей, м. Житомир, вул. Коростишівська, 15;

  • Любарський ліцей №1 Любарської селищної ради, вул. Незалежності, 49

  • Житомирський професійний ліцей Житомирської обласної ради, м. Житомир, вул. Небесної сотні, 43;

  • Малинський ліцей №2 Малинської міської ради, вул. Степана Бандери, 5;

  • Радомишльський ліцей №3, м. Радомишль, пров. Шкільний, 14;

  • Коростишівський професійний аграрний ліцей, м. Коростишів, вул. Семінарська, 118;

  • Лугинський ліцей Лугинської селищної ради, вул. Грушевського, 16;

  • Чуднівський ліцей, м. Чуднів, вул. Соборна, 1;

  • Коростенський міський ліцей №4, м. Коростень, вул. Соломії Крушельницької, 1;

  • Ліцей №23 міста Житомира ім М. Очерета, м. Житомир, вул. Бориса Лятошинського, 14;

  • Ліцей №4 міста Звягель, вул. Пушкіна, 46;

  • Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Житомир.

 Варто зазначити, що доступ до можливостей у STEM-хабах можуть мати учні й інших навчальних закладів, які розміщені у відповідних територіальних громадах Житомирщини. Вчителі можуть домовлятися із адміністраторами STEM про відвідування локації для проведення певного уроку, або ж навпаки для створення на базі хабу певного гуртка з опанування цифрових технологій, робототехніки тощо.

 STEM-лабораторії створені у межах крос-секторального проекту In Touch Ukraine Foundation за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).