Фото без опису

За перші два місяці дії «Національного кешбеку» продажі продовольчих товарів українського виробництва, що беруть участь у програмі, зросли на 9,5% (в одиницях), гривневий виторг зріс на 4% - в порівнянні з двома місяцями до запуску програми й аналогічним періодом минулого року. Такі результати дослідження Асоціації ритейлерів України (RAU) та аналітичної компанії Num8erz. Для аналізу використовувалися дані 700 магазинів, розташованих по всій території України.

Українці стали частіше віддавати перевагу українському, зокрема тому, що на ці товари держава нараховує кешбек. Найбільший приріст продажів зафіксовано в категоріях продуктів із коротким терміном придатності (молочні продукти, хліб та м’ясо) — на 10,6%. Продажі місцевих товарів збільшуються коштом середнього і дешевого сегмента імпортних товарів. До прикладу, перетікання попиту з імпортних товарів до українських у категоріях «молочні продукти» та «кондитерські вироби» склало 12%.

За даними дослідження, програма «Національний кешбек» мала більший вплив на категорії споживачів, визначені як «чутливі до ціни» та «скоріше чутливі». Для них програма є додатковою підтримкою та чинником вибору українських товарів. Такі споживачі збільшили частку коштів, витрачених на товари українського виробництва, на 9,4%.

Зросла і кількість споживачів, у чиїх кошиках товари з програми складають понад 50%. Зокрема, на 30% стало більше споживачів, у яких такі товари займають 75-100% покупок, і на 19% більше тих, у кого ця частка становить 50-75%.

«Вже в перші два місяці роботи «Національний кешбек» продемонстрував вплив на  споживчу поведінку громадян, про що свідчить зростання продажів українських продуктів. Найбільший вплив програма має на тих споживачів, для яких ціна є головним фактором покупок. Відтак програма демонструє очікувані результати: фінансову підтримку від держави мають ті громадяни, які її найбільше потребують, а українське поступово стає товаром першого вибору», — зазначила Перша віцепрем’єр-міністерка України — Міністерка економіки України Юлія Свириденко.

Дослідження RAU та Num8erz, проведене в грудні 2024 року, містить аналіз споживчої поведінки за два місяці після запуску програми «Національний кешбек» та порівняння її з попередніми періодами. Детальніше про результати дослідження можна дізнатися за посиланням. 

Довідково

«Національний кешбек» — ініційована Президентом України програма підтримки громадян. Вона дає можливість отримати від держави 10% кешбеку від вартості придбаних українських товарів. 

2 вересня програма запустилась в режимі бета-тестування, під час якого банки і торгові мережі налагоджували технічні й фінансові системи. 11 жовтня відбувся офіційний старт програми «Національний кешбек».

На сьогодні програма охоплює понад 340 000 товарів українського виробництва від 1600 виробників. У програмі беруть участь провідні національні торгівельні мережі, аптеки, автозаправні станції, а також значна кількість регіональних мереж і окремих магазинів. 

Отриманий від держави кешбек можна витратити на комунальні та інші послуги, а також на благодійність, військові облігації та донати ЗСУ через спеціалізовані благодійні фонди.  

За вересень держава виплатила українцям 37,2 млн грн кешбеку, за жовтень — 119 млн грн. За листопад українці накопичили понад 250 млн грн кешбеку, виплата кешбеку за листопад відбудеться в кінці грудня.