Фото без опису

Законодавство України захищає права споживачів, а куди саме потрібно звертатися за захистом своїх прав у різних випадках – розповімо сьогодні.

✔️ У випадках, якщо продавець не використовує касовий апарат та/або не забезпечено можливість здійснення безготівкових розрахунків відповідно до чинного законодавства, то споживач може скаржитися до Державної податкової служби.

✔️ Повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство, можна Уповноваженого із захисту державної мови. Для цього на сайті Уповноваженого є спеціальна форма - https://mova-ombudsman.gov.ua/povidomiti-pro-porushennya.

✔️ Порушення у сфері надання фінансових послуг оскаржують до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - https://bank.gov.ua/ua/about/structure/department/division-of-the-rights-of-the-sponsors-of-financial-services.

✔️ Для надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні послуг - звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів - https://dpss.gov.ua/sluzhba/teritorialniorgani.

☝️ Водночас зазначаємо, що для захисту свої законних прав Ви можете звернутись до суду. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав, Зараз це розповсюджений досвід в європейських країнах.

❗Суди працюють без обмеження їх функцій в умовах воєнного стану задля недопущення обмеження конституційного права особи на судовий захист.