Координаційна рада
УКРАЇНА
ЛЮБАРСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від 02.06.2023 № 156
Про створення Координаційної ради
з питань внутрішньо переміщених осіб
при виконавчому комітеті селищної ради
Відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та з метою забезпечення та захисту прав внутрішньо переміщених осіб і сприяння інтеграції внутрішньо переміщених осіб на території Любарської громади , виконком селищної ради
ВИ Р І Ш ИВ:
- Створити Координаційну раду з питань внутрішньо переміщених осіб при виконавчому комітеті селищної ради.
- Затвердити:
2.1. Положення про Координаційну раду з питань внутрішньо переміщених осіб при виконавчого комітеті селищної ради, згідно з
додатком 1
2.2. Склад Координаційної ради з питань внутрішньо переміщених осіб при виконавчого комітету селищної рад, згідно з додатком 2.
- Рішення набирає чинності з дня його оприлюднення на офіційному веб-сайті Любарської селищної ради.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради Анатолія ФРАНКОВА.
Любарський селищний голова Володимир ГЕРАСИМЧУК
Додаток 1
до рішення виконавчого
комітету селищної ради
від ___________ № _______
ПОЛОЖЕННЯ
про Координацівну раду з питань внутрішньо переміщених осіб при виконавчому комітеті Любарської селищної ради
І. Загальні положення
1.1. Координацівна рада з питань внутрішньо переміщених осіб (далі – Рада) утворюється при виконавчому комітеті селищної ради, як тимчасовий консультативно-дорадчий орган.
1.2. Рада у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, міністерств, актами виконавчого комітету селищної ради, керівними принципами ООН з питань внутрішнього переміщення, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами у сфері захисту прав внутрішньо переміщених осіб (далі - ВПО) та цивільного населення, яке постраждало від збройної агресії Російської Федерації проти України, та рішенням виконавчого комітету селищної ради про її створення.
1.3. Діяльність Ради ґрунтується на принципах верховенства права, законності, гласності, прозорості, колегіальності, народовладдя, підзвітності і відповідальності перед громадами, інклюзивності та рівності.
1.4. Рада не бере участь у діяльності політичних партій та релігійних об’єднань.
ІІ. Завдання Ради
2.1. Основними завданнями Ради є:
2.1.1. Сприяння виконавчого комітету селищної ради в реалізації громадянських та політичних прав внутрішньо переміщених осіб, у тому числі прав на самостійне вирішення питань місцевого значення в межах Конституції і законів України, участь в управлінні справами, включно з процесом розроблення, видання локальних нормативних актів, а також контроль за їх виконанням.
2.1.2. Організаційна, методична, консультативна підтримка суб’єктам господарювання, які у зв’язку зі збройною агресією РФ проти України, в установленому Законом порядку, перемістилися на територію Любарської громади та перемістили свої виробничі потужності, працівників та інші активи; надання виконавчому комітету селищної ради пропозицій та рекомендацій щодо створення місцевих програм підтримки внутрішньо переміщеного бізнесу.
2.1.3. Сприяння залученню внутрішньо переміщених осіб та інших осіб, які постраждали від військової агресії РФ проти України до вирішення місцевих питань, зокрема, шляхом залучення членів Ради до участі у робочих групах, комісіях тощо до розробки та виконання місцевих програм у сфері захисту прав ВПО та розбудови миру, у сфері соціального захисту, зайнятості населення, забезпечення житлових, майнових та політичних прав тощо.
2.1.4. Сприяння реалізації керівних принципів ООН з питань внутрішнього переміщення, а саме щодо забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб на свободу зборів, участі на рівних засадах у справах громади, а також пошуку довготривалих рішень.
2.1.5. Налагодження та сприяння співпраці військових адміністрацій, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, представників громадських організацій та їх об’єднань, міжнародних та наукових організацій, засобів масової інформації, інших інститутів громадянського суспільства з питань реалізації державної політики у сфері захисту прав ВПО.
2.1.6. Сприяння залученню вразливих груп з-поміж ВПО та інших осіб, які постраждали внаслідок військової агресії РФ проти України (жінок, національних меншин, осіб з інвалідністю тощо), до процесу ухвалення рішень.
2.1.7. Сприяння в застосуванні принципів конфліктної та ґендерної чутливості в процесі розробки та реалізації політик на регіональному та місцевому рівнях задля розвитку соціальної згуртованості, зменшення напруги та ризиків виникнення конфліктів між приймаючою громадою та внутрішньо переміщеними особами.
2.1.8. Проведення, відповідно до законодавства, громадського моніторингу за діяльністю виконавчого комітету селищної ради.
2.1.9. Підготовка експертних пропозицій, висновків, аналітичних матеріалів з питань формування та реалізації державної, регіональної політики у сфері захисту прав ВПО.
ІІІ. Повноваження Ради
3.1. Рада відповідно до покладених на неї завдань:
3.1.1. Розглядає будь-які питання, що мають важливе суспільне значення і належать до сфери захисту прав ВПО та інших осіб, які постраждали внаслідок військової агресії РФ проти України.
3.1.2. Бере участь у розробці місцевих програм підтримки внутрішньо переміщеного бізнесу або розробляє їх самостійно та пропонує до розгляду селищної ради.
3.1.3. Не рідше ніж раз на рік готує та подає виконавчому комітету селищної ради орієнтовний план своєї діяльності та власні пропозиції.
3.1.4. Проводить аналіз ефективності реалізації місцевої політики у сфері захисту прав ВПО, у тому числі шляхом проведення громадського моніторингу.
3.1.5. Готує та подає виконавчому комітету селищної ради обов’язкові для їх розгляду пропозиції, висновки, аналітичні матеріали та проєкти актів щодо розв'язання питань у сфері захисту прав ВПО та цивільного населення, яке постраждало внаслідок військової агресії РФ проти України.
3.1.6. В рамках чинного законодавства інформує громадськість про свою діяльність, ухвалені рішення та стан їх виконання.
3.1.7. Не рідше ніж раз на рік готує звіт про свою діяльність.
3.1.8. Співпрацює з благодійними та громадськими організаціями щодо захисту прав внутрішньо переміщених осіб та розбудови миру.
3.1.9. Розглядає проєкти актів та вносить свої пропозиції, що стосуються захисту прав ВПО та цивільного населення, яке постраждало внаслідок військової агресії РФ проти України.
3.1.10. Сприяє залученню фінансування на виконання програм та заходів, що стосуються питань ВПО та населення, яке постраждало внаслідок військової агресії РФ проти України.
3.1.11. Підтримує та організовує заходи, спрямовані на виконання завдань Ради (семінари, конференції, засідання, круглі столи тощо).
3.2. Рада має право:
3.2.1. Створювати постійні та тимчасові робочі органи (комісії, експертні та робочі групи тощо).
3.2.2. Отримувати в установленому порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань.
3.2.3. Залучати (за їх згодою та згодою керівників відповідних органів та організацій) до своєї роботи працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, а також окремих фахівців (науковців, представників інститутів громадянського суспільства, міжнародних організацій тощо), які мають підтверджену експертизу у сфері захисту прав ВПО та населення, яке постраждало внаслідок військової агресії РФ проти України та/або імплементують проєкти в цьому контексті.
3.2.4. Організовувати і проводити публічні заходи (семінари, конференції, засідання, круглі столи тощо).
3.2.5. Отримувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для забезпечення діяльності Ради.
3.2.6. Розглядати пропозиції інститутів громадянського суспільства та звернення громадян з питань, що належать до її компетенції.
3.2.7. Отримувати від селищної ради проєкти актів з питань, що потребують проведення консультацій із громадськістю.
3.3. Члени Ради мають право доступу в установленому порядку до приміщень, в яких розміщена селищна рада, а також право участі в її засіданнях та засіданнях її органів з розгляду питань, що належать до компетенції Ради.
ІV. Склад та формування Ради
4.1. Склад Ради та зміни до неї затверджується рішенням виконавчого комітету ради.
4.2. Кількісний склад Ради не може становити більше 35 осіб.
4.3. Строк повноважень складу Ради становить два роки з дня затвердження виконавчим комітетом селищної ради її складу.
4.4. Членство в Раді є індивідуальним. Склад Ради формується без дискримінаціі, за будь-якою ознакою, зокрема за ознакою раси, кольору шкіри, статі, мови, релігіі, або віросповідання, політичних чи інших переконань, національного, етнічного або соціального походження, правового або соціального статусу, віку, інвалідності, майнового стану, народження, або за будь-яким іншим критерієм.
V. Обрання членів Ради, їх повноваження, припинення повноважень Ради та її членів
5.1. До складу Ради можуть входити громадяни України, яким виповнилось 18 років і які проживають на території Любарської громади, які є внутрішньо переміщеними особами, що обліковані на території Любарської громади, та/або є постраждалими внаслідок військової агресії РФ проти України, та/або є представниками суб’єктів господарювання, що перемістилися до Любарської громади, внаслідок військової агресії РФ проти України, та/або є представниками місцевих, регіональних, національних чи міжнародних організацій, які реалізують проєкти у сфері захисту прав ВПО та цивільного населення, яке постраждало внаслідок військової агресії РФ проти України на території Любарської громади, та/або є посадовими особами/співробітниками Любарської селищної ради.
5.2. До заяви про обрання до складу Ради, яка складається у довільній формі, особа-кандидат долучає такі документи:
- Згода на обробку персональних даних;
- Відомості з ЄДР про зміну місцезнаходження суб’єкта господарювання на Любарську громаду після 24.02.2022 року та документальне підтвердження сплати податків до бюджету Любарської громади (для представників переміщеного бізнесу в Раді);
- Рішення про делегування кандидата до складу Ради (для кандидатів від суб’єктів господарювання;
- Інші документи, які підтверджують відповідність кандидата до складу Ради критеріям, зазначеним в п. 5.1 цього положення.
5.3. До складу Ради може бути обрано не більше одного представника від кожного інституту громадянського суспільства, що виявив бажання увійти до складу Ради.
5.4. Чисельність внутрішньо переміщених осіб у складі Ради становить не менше як 25 відсотків від кількісного складу членів Ради.
5.5. Чисельність представників органів державної влади та місцевого самоврядування не може перевищувати половини від кількісного складу членів Ради.
5.6. Дострокове припинення діяльності Ради здійснюється відповідним органом, при якому вона утворена, у разі:
- невиконання Радою без об’єктивних причин більшості заходів, передбачених річним планом її роботи;
- ухвалення відповідного рішення на її засіданні;
- реорганізації або ліквідації селищної ради
5.7. Рішення про дострокове припинення діяльності Ради оформляється рішенням виконавчого комітету селищної ради.
5.8. Раду очолює голова, який:
- організовує діяльність Ради;
- організовує підготовку і проведення її засідань, головує під час їх проведення;
- підписує документи від імені Ради;
- представляє Раду у відносинах із центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, засобами масової інформації;
- вносить пропозиції щодо створення тимчасових органів Ради.
5.9. Голова Ради має заступника, який:
1) забезпечує виконання закріплених за ним напрямів роботи Ради;
2) здійснює організаційно-методичну підтримку роботи відповідних комітетів (комісій, секцій, робочих груп) Ради;
3) контролює виконання плану роботи Ради в межах повноважень;
4) розглядає, за дорученням голови Ради, питання, що належать до їхньої компетенції;
5) вносить пропозиції щодо створення тимчасових органів Ради;
6) організовує вивчення та дослідження громадської думки;
7) виконує інші функції відповідно до покладених на Раду завдань;
8) у разі відсутності голови на засіданні Ради, головує на її засіданні.
5.10. Повноваження голови Ради припиняються за рішенням Ради у разі подання ним відповідної заяви, припинення його членства у Раді, висловлення йому недовіри Радою, а також у випадках, передбачених положенням про Раду.
5.11. У разі припинення повноважень голови Ради до обрання нового голови його обов’язки виконує заступник голови Ради, якщо інше не передбачено її рішенням.
5.12. Секретар Ради, відповідно до покладених на нього завдань:
1) відповідно до затвердженого плану роботи забезпечує підготовку порядку денного засідань Ради з урахуванням пропозицій її членів;
2) забезпечує ведення протоколів засідання Ради, у триденний строк подає їх на підпис голови Ради;
3) контролює підготовку питань на засідання Ради відповідно до проекту порядку денного;
4) забезпечує оприлюднення рішень Ради та направлення їх на адресу селищної ради;
5) забезпечує контроль за виконанням рішень Ради;
6) опрацьовує внесені в установленому порядку пропозиції з вирішення кадрових питань, зокрема, щодо припинення членства у Раді;
7) за погодженням з головою Ради залучає до виконання окремих робіт і завдань членів Ради та інших осіб;
8) забезпечує інформування про діяльність Ради, створює умови для доступу громадськості до інформації про діяльність Ради, виконання її рішень;
9) забезпечує ведення діловодства у Раді;
10) забезпечує взаємодію та листування Ради з органами виконавчої влади і місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
11) вирішує питання матеріально-технічного та інформаційного забезпечення роботи Ради;
12) виконує інші функції для забезпечення здійснення Радою своїх повноважень.
5.13. Членство в Раді припиняється на підставі рішення Ради в разі систематичної відсутності члена Ради на її засіданнях без поважних причин (більше ніж двічі поспіль).
5.14. Пропозицію щодо припинення членства в Раді вносить голова Ради.
5.15. Членство в Раді припиняється без прийняття рішення Ради в разі:
1) подання членом Ради відповідної заяви – з дня надходження відповідної заяви;
2) надходження від інституту громадянського суспільства за підписом керівника, якщо інше не передбачено його установчими документами, повідомлення про відкликання свого представника та припинення його членства в Раді – з дня надходження відповідного повідомлення;
3) державної реєстрації рішення про припинення інституту громадянського суспільства, представника якого обрано/призначено до складу Ради, – з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису;
4) державної реєстрації припинення юридичної особи або фізичної особи - підприємця, представника яких було обрано/призначено до складу Раду як представника переміщеного бізнесу;
5) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо члена Ради, а також у разі визнання його в судовому порядку недієздатним або обмежено дієздатним – з дня набрання законної сили рішенням суду;
6) у разі надання членом Ради завідомо недостовірної інформації про себе, встановлення обставин, що свідчать про недоброчесність члена Ради чи здійснення ним дій, що суперечать меті створення Ради;
7) смерті члена Ради – з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть.
VІ. Організація роботи Ради
6.1. Основною формою роботи Ради є засідання, що проводяться у разі потреби, але не рідше одного разу на квартал.
6.2. Засідання можуть проводитись у наступних форматах:
- засідання, які потребують фізичної присутності членів Ради та запрошених осіб, із дотриманням протиепідеміологічних заходів;
- онлайн засідання в режимі відеоконференції або аудіоконференції (дистанційне засідання);
- присутності частини членів Ради фізично, а частини – в онлайн форматі.
6.3. Позачергові засідання Ради можуть скликатися за ініціативою голови Ради або однієї третини загального складу членів Ради.
6.4. Повідомлення про скликання засідання Ради, у тому числі позачергового, доводиться до відома кожного її члена не пізніше як за два робочих дні до його початку або шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті селищної раді.
6.5. Головуючим на засіданні Ради є голова Ради або за його відсутності заступник голови Ради, а в разі відсутності заступника голови Ради – член Ради, уповноважений Радою.
6.6. Засідання Ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як половина членів її загального складу. За неможливості проведення засідання Ради з причини відсутності кворуму, її засідання переноситься на триденний термін, про що повідомляються усі члени Ради. В такому випадку засідання Ради є правомірним при відсутності кворуму.
6.7. Засідання Ради проводяться відкрито.
6.8. За запрошенням Ради в її засіданнях можуть брати участь представники центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадськості.
6.9. Пропозиції щодо розгляду питань на засіданні Ради вносять голова Ради, заступник голови Ради та члени Ради.
6.10. Підготовку порядку денного засідання Ради з урахуванням пропозицій її членів та матеріалів для розгляду на засіданні забезпечує секретар Ради.
6.11. Рішення Ради ухвалюються відкритим голосуванням простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів рішення вважається таким, що не ухвалене.
6.12. Рішення, ухвалене на засіданні Ради, у п’ятиденний строк оформляється протоколом, який підписується головуючим на засіданні та секретарем Ради.
6.13. Член Ради, який не підтримує рішення, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
6.14. Рішення Ради мають рекомендаційний характер і є обов’язковими для розгляду на виконавчому комітеті селищної ради.
6.15. Рішення виконавчого комітету селищної ради, що прийняте за результатами розгляду пропозицій Ради, не пізніше ніж у десятиденний строк після ухвалення в обов’язковому порядку доводиться до відома членів Ради та громадськості шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті селищної ради.
6.16. Інформація про ухвалене рішення повинна містити інформацію про врахування пропозицій Ради або причини їх відхилення.
6.17. На засіданні Ради, яке проводиться за участю представників селищної ради в I кварталі кожного року, обговорюється звіт про виконання плану її роботи за минулий рік, який схвалюється разом із підготовленим планом на поточний рік.
6.20. Любарська селищна рада здійснює організаційне інформаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради, створює належні умови для її роботи, у тому числі забезпечує Раду приміщенням, необхідним для проведення засідань та організації роботи Ради.
6.22. Документи та рішення Ради є чинними за умови підписання їх головою Ради, або особою, яка виконує її повноваження, та секретарем Ради.
Любарський селищний
голова Володимир ГЕРАСИМЧУК
Додаток №1
до рішення виконавчого
комітету селищної ради (із внесеними змінами)
від 02.06.2023№ 156
СКЛАД
Координаційної Ради з питань внутрішньо переміщених осіб
при виконавчому комітеті селищної ради
Кваша Тамара Григорівна - голова Координаційної ради, керуюча
справами (секретар виконкому) селищної
ради
Тарасюк Тетяна Юріївна - заступник голови Координаційної ради,
начальник відділу соціального захисту
населення, сімейної політики, праці та
охорони здоров'я селищної ради
Любіцька Марина Вікторівна - секретар Координаційної ради, головний
спеціаліст відділу соціального захисту
населення, сімейної політики, праці та
охорони здоров'я селищної ради
Члени Координаційної ради
Боціян Тамара Василівна - внутрішньо-переміщена особа (за згодою)
Васільєва Тамара Павлівна - начальниця відділу юридичної та
кадрової роботи селищної ради
Гунько Наталія Вікторівна - директорка КУ «Центр соціальних
служб» селищної ради
Гудзь Степан Оксентійович - голова районної організації ветеранів
Козловський Микола Леонідович - внутрішньо-переміщена особа (за згодою)
Краснянська Ірина Вікторівна - голова громадської організації «Молодіжна
рада» (за згодою)
Кришталь Оксана Володимирівна - начальниця відділу « Центр надання
адміністративних послуг» селищної ради
Логвиненко Катерина Дмитрівна - внутрішньо-переміщена особа (за згодою)
Мисечко Олександр Степанович - президент футбольного клубу «Технофон»
Прокопенко Владислав
Миколайович - внутрішньо переміщена особа (за згодою)
Рудніцький Ярослав Леонідович - головний лікар КНП «Любарська
лікарня» селищної ради
Стачук Наталія Анатоліївна - начальниця відділу освіти, молоді та
спорту селищної ради
Шевчук Ірина Леонідівна внутрішньо переміщена особа (за згодою)
Янко Наталія Михайлівна - начальниця відділу фінансів селищної
ради
Яремчук Любов Миколаївна - голова районної профспілкової
організації працівників агропромислового
комплексу (за згодою)
Любарський селищний
голова Володимир ГЕРАСИМЧУК